LIONS LEADER DOG PROJECT

03/03/2020

LIONS AND LEADER DOG

In every Leader Dog lies the heart of a Lion.

Members of the international humanitarian organization, Lions Clubs International, founded Leader Dogs for the Blind in 1939 and Lions have been dedicated ambassadors and loyal supporters of the mission since that time. Over 4,900 Lions Clubs both nationally and internationally contribute financially to Leader Dog. Lions identify people in their community who could benefit from Leader Dog's services, offer assistance to our clients and widely communicate information about our programs throughout their hometowns and districts.

Lions step forward to support the people we serve in significant ways, acting as Leader Dog Chairs in their districts, as puppy raisers and hosts for our breeding stock dogs and as advocates for the community of people who are blind or visually impaired.

Lions Clubs International is the world's largest service organization, a global leader in serving people who are blind or visually impaired, and a valued partner to the Leader Dog mission. We are deeply grateful for our longstanding relationship with Lions and proud of our collective impact.

LEONES Y PERRO LIDER

En cada perro líder se encuentra el corazón de un león.

Los miembros de la organización humanitaria internacional, Lions Clubs International, fundaron Leader Dogs for the Blind en 1939 y los Leones han sido embajadores dedicados y seguidores leales de la misión desde entonces. Más de 4.900 clubes de Leones, tanto a nivel nacional como internacional, contribuyen económicamente a Leader Dog. Los Leones identifican a las personas de su comunidad que podrían beneficiarse de los servicios de Leader Dog, ofrecen asistencia a nuestros clientes y comunican ampliamente la información sobre nuestros programas en sus lugares de origen y distritos.

Los Leones dan un paso adelante para apoyar a las personas a las que servimos de manera significativa, actuando como líderes perros presidentes en sus distritos, como criadores de cachorros y anfitriones para nuestros perros reproductores y como defensores de la comunidad de personas ciegas o con discapacidad visual.

Lions Clubs International es la organización de servicio más grande del mundo, un líder mundial en el servicio a personas ciegas o con discapacidad visual, y un socio valioso para la misión del Perro Líder. Estamos profundamente agradecidos por nuestra relación de larga data con los Leones y orgullosos de nuestro impacto colectivo.